Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

07 September 2014 | Canada, Niagara Falls

We zijn met een lokale bus naar Niagara watervallen gereden vanaf de camping. Dit was de makkelijkste manier om daar te komen. Zeker als je zo’n grote camper hebt als wij. Nadat we zijn uitgestapt bij de Niagara watervallen zie je ook direct vanaf de weg de watervallen op een afstandje liggen. Echt prachtig super mooi. We hebben hier lang gestaan en genoten van het uitzicht op deze wereld wonder. Natuurlijk hebben we ook veel foto’s hiervan gemaakt. We zijn ook naar de Amerikaanse kant van de watervallen gelopen. Je moet hiervoor een brug over die Canada en Amerika verbindt (ook een douane post voorbij). We hebben hier een boottocht met de Maid of the Mist ondernomen. Je moest eerst met een lift naar beneden om de boot te bereiken. Direct bij inchecken krijg je een regencape, want dichtbij de watervallen wordt je behoorlijk nat. Dit was ook super, gaaf, fantastisch, en we hadden dit geen van allen willen missen. Na de tocht zouden we weer naar boven gaan, maar je kon ook heel dichtbij de Amerikaanse deel van de waterval komen via een pad/trap. We hebben wederom onze regencapes aangedaan en zijn naar boven gelopen. Des te dichterbij je bij de waterval kwam des te meer water spray je over je heen kreeg. Ondanks de regencape werden we nog zeiknat. We stonden te soppen in onze schoenen. Super gaaf. De Canadese view van de watervallen zijn wel de mooiste van bovenaf gezien. Vervolgens zijn we naar een uitkijkpunt gegaan en zijn we door de stevige wind snel een beetje opgedroogd.
’s Avonds zijn we gaan eten in het chique restaurant van de Skylon Tower. Dan kijk je op 236 meter hoogte rond over de stad. Het restaurant gedeelte draaide in ongeveer een uur rond zijn as. Dit is prachtig, tevens zie je dan de Niagara water vallen van bovenaf en in verschillende kleuren. Doordat het vrijdag was werd er ook nog vuurwerk afgestoken. Was dit super cool. Echt een mooie afsluiting van de dag.

• 07 September 2014 - 13:01

Henny Van Houten:

Ha Vakantiegangers,,
    Geweldig is dat he?
    iN 1975 hebben we dat ook gedaan vanuit Canada. Ook met regencapes en de boot eronder door.

groeten Klaas en Henny

• 07 September 2014 - 14:00

Jeannetta Van Ark:

Ja het is inderdaad fantastisch. Toen we de boot vanaf de kant naar de waterval zagen varen, ging de boot van de Amerikaanse kant dichter naar de waterval, dan van de Canadese kant. Alleen toen we op de boot bij de waterval kwamen leek het net of de boot veel dichterbij naar de waterval voer als dat wij hadden gedacht.

Groetjes ons