Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Memphis

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

14 September 2014 | Verenigde Staten, Memphis

Rond 10.00 uur begon de tour in Memphis. We zijn als eerste naar de Sun Studio gereden en konden we even binnen kijken in de voormalige studio’s waar Elvis in het begin van zijn carrière zijn platen opnam. Hierna zijn we naar de Peabody Hotel gereden om de eenden die in het fontein van dit hotel verblijven te zien. Ze worden rond 11.00 uur van hun verblijf op het dak naar de begaande grond gebracht via een lift begeleid door de eenden begeleider van het hotel. Het gehele traject van boven naar beneden lopen ze op een rode loper geheel zelfstandig tot aan het fontein toe. En rond 17.00 uur gaan ze weer via de rode loper terug met de lift naar hun verblijf op het dak. De eenden blijven de gehele dag in de fontein dobberen. Dit wordt al 80 jaar zo gedaan. De eenden worden om de 3 maanden verwisseld. De tour door Memphis heeft ons nog allerlei andere bezienswaardigheden getoond. Uiteindelijk zijn we op de Bealestreet ( muziekstraat van Memphis) geëindigd. Hier lekker gegeten in de BB King club met live muziek en daarna hebben we nog in de Bealstreet rondgelopen. Deze straat is gedeeltelijk afgesloten en er zijn vele barretjes en eetgelegenheden met muziek. Hier begint live muziek niet overal om 12.00 uur in de barretjes, zoals dit in Nashville het geval was. Daarna zijn we naar Graceland gebracht. We hebben als eerste het huis van Elvis bezichtigd, zowel van buiten als van binnen. Je kan alleen de beneden verdieping bezichtigen en dit doe je met een audiotoer. Echt super gaaf. Daarna naar de automobiel museum van Elvis geweest en zelfs nog zijn vliegtuigen van binnen bewondert. Dit alles was erg indrukwekkend.