Vicksburg - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Vicksburg - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Vicksburg

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

15 September 2014 | Verenigde Staten, Vicksburg

Op 15 september zijn we direct naar Tupelo, de geboorteplaats van Elvis, gereden. Ze hadden de woning waarin hij was geboren nagemaakt. Dit was een twee kamer huisje. Voorkamer bed en zitkamer en achterkamer de keuken en eettafel. Ook was het meubilair niet origineel, maar wel uit die periode. Ze hadden wel het originele kerkje waarin hij kerkdiensten had gevolgd en wat erg belangrijk is geweest voor zijn ontwikkeling als zanger. Hij wou namelijk gospelzanger worden in het koortje van de kerk.
Vervolgens weer over de Natchez Trace Parkway onze weg vervolgd. Bij onze eerste bezienswaardigheid op deze Parkway kon je zien hoe een bepaalde Indianen stam in hun toenmalige dorp de huizen bouwden. Er lagen alleen nog maar balken op de grond en verder hadden ze borden met uitleg en tekeningen erbij staan. We kwamen een oudere man tegen die een praatje maakte met Gerrit. We waren net de camper ingestapt en toen vroeg hij waar we naar toe gingen. Gerrit vertelde dat we naar Jackson gingen via de Natchez Trace Parkway. Oke zei hij, maar dat is nog wel even een eindje rijden, misschien vind je het wel een beetje saai. Vervolgens vertrokken we beide achter elkaar naar de Parkway en toen stopte de oude man opeens, stapte uit en gaf ons een CD met country muziek (zijn lievelings- CD zei hij), die konden we dan draaien op de weg naar Jackson. Wij waren allemaal verbaasd en bedankten de man.
Uiteindelijk zijn we Jackson voorbij gereden tot aan Vicksburg toe.
Even een foto gemaakt van onze camper

• 16 September 2014 - 16:00

Klaas Van Houten:

Hallo allemaal,

Wat een camper zo groot zeg, dat is een mooi ding.

groeten Klaas en Henny