New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

New Orleans

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

17 September 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Het was erg warm 33°C
Wij zijn met een shuttlebus van de camping naar New Orleans gebracht. Als eerste zijn we naar “Cafe du Monde” gegaan voor de beignets, deze waren volgens het camping personeel heerlijk. We hebben deze beignets besteld en nu blijkt dat dit gewoon platte oliebollen zijn. Daarna zijn we naar de oudste katholieke kerk gelopen te weten St. Louis Cathedal, die nog gebruikt word in hedendaags Amerika. Wat prachtig zoveel beschilderingen en glas in lood ramen. Super mooi. Daar vandaan doorgelopen naar het Louis Armstrong park, St Louis Cemetery, waar de Voodoo priesteres Marie Leveau ligt en dan vervolgens door gelopen naar de Bourbon Street. Dit is de muziek straat, die in de avond tot leven komt. Hierna nog naar de Canal Street en daar zijn we op een groene trolley gestapt. Alle ramen waren open en dat was heerlijk koel. Uitgestapt in de Garden District. Dit is een wijk met huizen zoals men ze vroeger bouwde met veranda en mooie tuinen. Erg mooi. Toen we een dichtbij gelegen park tegenkwamen, hebben we heerlijk in de schaduw gezeten en uitgerust waarbij we erg hebben genoten van de rust in het park en van de eekhoorntjes.
Daarna weer terug met de trolley naar Canal Street en gewinkeld in de kleine straatjes. Je hoorde ook steeds meer muziek en bij een jonge brassband hebben we een tijd stil gestaan. Echt super goed gespeeld. Het was toen tijd om naar de stoomboot de Natchez te gaan om een vaart op de Mississippi mee te maken. We hebben op deze boot 2 uur gevaren en ook nog een dinner/lopend buffet gehad. Na het eten hebben we nog even gekeken in de engine room en naar het waterrad achterde boot.
Na de vaart op de Natchez zijn we nog even naar de Bourbon Street gelopen om te genieten van de muziek en de bedrijvigheid in deze straat. Super. Een taxi heeft ons weer teruggebracht naar de camping.

• 19 September 2014 - 23:55

Jeannetta Van Ark:

Hallo Klaas en Henny,
    Ja het is een grote camper, maar iets kleiner dan de vorige keer in Amerika

Groetjes

Ons