Aankomst Australië op Perth Airport - Reisverslag uit Byford, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Aankomst Australië op Perth Airport - Reisverslag uit Byford, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Aankomst Australië op Perth Airport

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

03 November 2016 | Australië, Byford

We kwamen om 17:35 uur aan in Perth. Doordat Gerrit met zijn Australische paspoort is vertrokken uit Nederland en ik met mijn Nederlandse paspoort, wisten we niet bij aankomst in Australië of we nu samen of apart door de douane heen konden. Dus gingen we apart. Helemaal fout dus. Ik stond in de wachtrij en een drugshond kwam langs de wachtende mensen. Gerrit riep mij ondertussen omdat ik toch samen met hem in de veel kortere wachtrij mocht staan en ik stapte dus uit de lijn van wachtenden maar daarna ging ik toch maar weer gauw terug in de lijn tot dat de hond mij voorbij alvorens ik naar Gerrit toe liep. Dit ging uiteraard niet onopgemerkt bij de Douane mensen. We gingen vervolgens door de douane en we werden aangehouden. Ik moest mijn koffer open maken. Gerrit legde ondertussen aan de autoriteiten uit, wat zich precies had voorgedaan in de wachtrij. Ze begrepen het volkomen, maar het protocol voor een dergelijke "verdacht" situatie werd gewoon verder afgehandeld. Gerrit hoefde zijn koffer overigens niet open te maken. Alles was in orde en we werden een prettige vakantie toegewenst. John and Jannet stonden ons in de aankomst hal op te wachten. Wij zullen een aantal dagen samen met hen doorbrengen.

  • 03 November 2016 - 08:27

    Simone:

    Good day mate!

    Waar gaat jullie reis langs in Australië en hoe lang blijven jullie? Erg leuk in ieder geval!
    Ik volg jullie op de voet :-) en ben wel een tikkeltje jaloers natuurlijk hihi...

    Veel plezier!
    Simone


  • 04 November 2016 - 04:35

    Jeannetta Van Ark:

    G'day Simone. Leuk dat je ons op de voet volgt. Wij halen zaterdag de auto op en vanaf zondag gaan we eerst een dag of 10 rondreizen in het zuidwesten van Australie... dus onder Perth . Daarna steken we de Nullabor Plain over en gaan dan rondtoeren in South Australia en eindigen in Adelaide waar we de auto moeten inleveren.

  • 04 November 2016 - 06:48

    Klaas:

    Spannend zo bij die douane om er tussenuit gehaald te worden. Het lijkt wel dat t.v. programma over dergelijke dingen. Het programma ziet er interessant uit. Zijn de daar in het zuidwesten veel bossen of ook veel woestijn zoals in het noorden. Veel plezier met in de fourweeldrive te rijden Gerrit.

  • 04 November 2016 - 12:25

    Jeannetta Van Ark:

    Heel veel bos Klaas. O.a hoogste boom om in te klimmen ofwel 75 meter hoog en alleen via stalen pennen in de boom.

  • 04 November 2016 - 19:12

    Jannette:

    Leuk om jullie te volgen. Zo te zien hebben jullie goed weer.
    Hier is het koud dus heb ik besloten te gaan schuren en te verven.
    Geniet van de tour. Groetjes van ons

  • 04 November 2016 - 19:35

    Carol:

    Hoi Harry en Jeannetta, wat een Border Security verhaal. heftig hoor!! Hopelijk gaat de reis verder voorspoedig. Je zegt dat t in Perth koud is, wat zijn de temperaturen aldaar? Wel warme kleding meegenomen? Groetjes aan Janet en Jan en Ann en John en aan alle verdere nichtjes en neefjes. Liefs Carol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannetta

Ik ben Jeannetta van Ark en ga samen met mijn man Gerrit van Ark en mijn broer Gezinus van Houten op vakantie naar Amerika. Ditmaal gaan we de noordwest kust bezoeken.

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 23822

Voorgaande reizen:

02 September 2018 - 30 September 2018

North-West USA 2018

01 November 2016 - 01 December 2016

Australië 2016 (Perth to Adelaide)

23 Augustus 2014 - 25 September 2014

USA East 2014

Landen bezocht: