Rottnest Island - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Rottnest Island - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Rottnest Island

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

04 November 2016 | Australië, Rockingham

Op ons lijstje stond ook een trip naar Rottnest eiland, waar Gerrit met zijn vader is geweest in 2005. Rott is oud Hollands voor rat. De dieren die daar leven lijken op hele grote ratten, dat dachten de Nederlandse ontdekkingsreizigers ook, vandaar de naam Rottnest (rattenest) , maar dat zijn ze niet. Het zijn buideldieren genaamd Quokka. Jannet en John hebben ons naar de boot gebracht. We hebben tickets gekocht en het bleek dat we pas om 11:30 uur met de boot heen konden en om 19:10 uur terug konden varen. Wel mochten we proberen met de eerst volgende boot om 10:30 uur te gaan, mits er nog plekken over waren van mensen die niet zijn komen opdagen. Dat lukte gelukkig. We hebben e-Bikes gehuurd op het eiland omdat het op Rottnest erg heuvelachtig is. Ook is het mogelijk om met een bus het eiland rond te gaan en de mooie uitkijk plekken te bezoeken. Rond 16:35 uur hadden we alles gezien en de fietsen weer ingeleverd. Toen direct maar geprobeerd met een andere dan eerder geplande boot naar het vaste land te komen. Dit lukte ook. We zijn daarna met de trein naar Perth gegaan, daar op een marktje gegeten en vervolgens met de trein verder gereisd naar Armadale. We hadden met Jannet afgesproken om ons daar weer op te halen.

• 06 November 2016 - 13:25

Henny:

Ha Jeannetta en Gerrit,

Dat lijkt me leuk op mountainbikes over het eiland fietsen. Hebben jullie nou nog Quokka's gezien?
    Veel plezier