Kangaroo Island Wildlife Park - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Kangaroo Island Wildlife Park - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island Wildlife Park

Door: jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

24 November 2016 | Australië, Kingscote

Vandaag zijn we vertrokken uit Normanville rond 10.00 uur omdat we nog maar 35 km hoefden te rijden om in Cape Jervis te arriveren, waar wij om 11:30 uur de veerboot op mochten rijden. Deze vertrok om 12.00uur. Drie kwartier later kwamen we aan op Kangaroo Island. Eerst direct maar naar het VVV kantoor gereden, dat vlak bij de haven gevestigd is. Volgende stop was onze campingsite in Kingscote. Omdat we verwachten daar niet op tijd te zijn vanavond, hebben we alvast de camping info en toegangscodes opgehaald. Ondertussen was het al ruim 14.00 uur in de middag geweest en hebben we een bezoek gebracht aan Kangaroo Island Wildlife Park. Dit is een opvangtehuis voor dieren die niet meer zelfstandig in het wild kunnen leven, en daardoor achter afgesloten afrasteringen leven. De wallabies mocht je zelf uit de hand voeren en je kon er vrij tussendoor wandelen. Ook hebben we het voeren van pelikanen en pinguïns aanschouwt. Ze eten de vis helemaal op en met de kop als eerste door de keel. Tevens zijn we bij de koala`s binnen de afrastering geweest en zelfs een koala mogen aanraken. Verder nog bij de reptielen geweest en de 3 meest giftige slangen in de wereld bekeken. 2 soorten Taipan en Eastern Brown snake. Uiteraard nog vele andere dieren gezien.
Inmiddels was het al 16:45 uur en bleken onze volgende bezienswaardigheden in de nabijheid gesloten te zijn en derhalve zijn we terug gereden naar onze campingsite.