Whales tour - Port Angeles - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Whales tour - Port Angeles - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Whales tour - Port Angeles

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

06 September 2018 | Verenigde Staten, Port Angeles

Rond 9 uur zijn we vertrokken naar de Whales tour te Port Angeles. Rond 10.10 uur gingen we aan boord van het schip Island Explorer III en vertrokken we rond 10:30 uur richting San Juan eilanden. De eerste walvis die we hebben gespot was de Minke walvis. Helaas niet iedereen aan boord heeft deze walvis gezien. De Minke walvis zagen we op een plek waar veel voedsel was. Daarna hebben we bij een vuurtoren aan de Canadese kant van de grens heel veel zeeleeuwen gezien. Vrij kort daarna hebben we Orka’s gezien. Een moeder, dochter en 2 kleine orka’s. 1 daarvan was nog geen jaar oud. Dit was super en prachtig om te aanschouwen. We hebben ze een tijd lang gevolgd. Er waren nog meer Whale tour operators in de omgeving. We zijn uiteindelijk verder gevaren en kwamen wederom Orka’s tegen die in een baai aan het spelen waren met elkaar. Volgens de deskundigen aan boord kwam het niet veel voor dat je dit spel tijdens een tour kon bekijken. We gingen daarna terug richting ons beginpunt Port Angeles en toen kreeg men het bericht dat op een bepaalde plek richting de Port een Bultrug gespot was. Deze hebben we ook gezien, alleen jammer genoeg op afstand. Het was een prachtige ervaring om zoveel walvissen te spotten en dat ook nog onder schitterende weersomstandigheden. Na de boottocht zijn we richting Forks gereden om daar op Forks 101 RV Park te overnachten. Rond 17:30 uur zijn we daar gearriveerd en nadat we de RV op zijn plek hebben gezet zijn we lopend naar een Mexicaanse restaurant gegaan in de buurt.

• 07 September 2018 - 13:09

Annet:

Wauw, wat een ervaring! Wat bijzonder dat jullie dat hebben gezien en zo dicht bij :)

• 07 September 2018 - 13:12

Simon:

Super zeg. Zag dit laatst op TV. WAt een belevenis!

• 07 September 2018 - 13:09

Simon:

Super zeg. Zag dit laatst op TV. WAt een belevenis!

• 08 September 2018 - 14:06

Bart:

Wat mooi om dit in het echt te mogen aanschouwen. Jullie vallen in de prijzen!!!!!
    Ik zie dit enkel op tv, maar live is natuurlijk veul mooier.
    Genieten de komende tijd!!
    PS 12-09 begint de bomenkap.

• 10 September 2018 - 04:16

Arjan:

Mooi hoor! Weer een belevenis rijker :-)

• 11 September 2018 - 07:36

Yvonne:

Wauw! Mooi!!

• 11 September 2018 - 14:54

Peter Riepma:

Hoi daar. Port Angeles. Orcas spotten. Toe wij er waren voeren er nog geen bootjes naar de orcas. Zijn toen door de vrouw daar naar Whitbey Island gestuurd om daar met een van hun schepen orcas te spotten. Super. Wij hadden in mei ook spiegelgladde zee.