Cascade Locks - Reisverslag uit Cascade Locks, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Cascade Locks - Reisverslag uit Cascade Locks, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Cascade Locks

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

09 September 2018 | Verenigde Staten, Cascade Locks

We hebben uiteindelijk besloten om niet meer naar Portland toe te gaan, vanwege de reistijd en dat een plek vinden in Portland voor de RV toch wat lastig bleek te zijn. We zijn dus om 10 uur vertrokken richting Multnomah Falls. We zijn na Portland op de scenic Historic Colombia River Route gaan rijden en kwamen als eerste Vista House tegen, die 223 meter boven de Colombia River gelegen is en je hierdoor een fantastisch uitzicht had over de Colombia River. Vista House is een museum en dient ook als een herdenkingsplaats voor de Oregon pioniers van vroeger. Vervolgens hebben we de Historische Route verder gevolgd alleen was deze na de Vista House afgesloten door verwoestingen van brandhaarden in 2017. We werden daarom omgeleid naar een shuttle bus die klaar stond om ons naar de Multnomah Falls te brengen. Dit is de mooiste waterval op de historische route. De shuttle bus bracht ons weer terug naar de camper en konden wij onze weg weer vervolgen naar Bonneville Dam. Bonneville Dam is aangelegd ten tijde van de recessie in de USA in de jaren dertig. Hierdoor hadden 3000 mensen toch nog een baan in dit gebied. We waren helaas te laat om een bezichtiging van de dam met een gids te volgen, dus hebben we alles in de visitor center bekeken en de dam zelf van buitenaf gezien en gefotografeerd. We overnachten in Cascade Locks.

• 10 September 2018 - 04:31

Klaas:

Wat een hoge waterval en jullie zullen vele mooie uitzichten langs de columbiariver zien. Jammer dat jullie portland hebben moeten laten vallen. Wel veel historische plekken daar over indianen en vooral de pioniers die daar zich hebben gevestigd na barre omstandigheden. Veel plezier nog.

• 11 September 2018 - 03:56

Jeannetta Van Ark:

Hi Klaas,
    Bedankt voor je reactie. Goed te zien dat je met ons meereist.
    Ja het is inderdaad jammer dat we verschillende watervallen hebben moeten missen, maar de mooiste hebben we wel kunnen zien. :-)
    We gaan morgen kijken in de Oregontrail museum in Bakercity, dan zien veel over de pioniers en moeilijke tijden die ze hebben gehad.

Groetjes Gezienus, Gerrit en Jeannetta