Boise - Reisverslag uit Boise, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Boise - Reisverslag uit Boise, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Boise

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

11 September 2018 | Verenigde Staten, Boise

We zijn rond 10.00 uur vertrokken uit John Day richting Boise (Idaho) via Baker City. Voor Baker City hebben nog een Ghost Town bezocht genaamd Whitney. Een Ghost Town is een stadje die vroeger bewoond was door vooral goudzoekers en nu weinig tot geen bewoners meer heeft, daar de goudaders opgeraakt zijn. In Baker City hebben rond gelopen en gezocht naar de Oregon Trail Museum, maar deze bleek zich buiten de stad te bevinden en wel 6 mile verder op. We zijn vervolgens met de Camper naar de Oregon Trail Museum gereden die officieel “National Historic Oregon Trail Interpretive Center” heet. Deze Center ligt op een boven op een berg. Ze hebben buiten diverse huifkarren geëxposeerd en binnen hebben ze een theater waar een film wordt getoond over de historie van Oregon Trail. Tevens hebben ze een uitgebreide expositie binnen van het leven van de pioniers gezinnen, mormonen en goudzoekers. Veel dingen zijn op ware grote uitgebeeld. Super interessant allemaal. Daarna zijn wij naar Boise (Idaho) doorgereden en kwamen daar om 19:15 uur aan op de camper plek. We zijn vandaag een uur in tijd verschoven. Verschil met Nederland is nu nog 8 uur.

• 12 September 2018 - 17:16

Klaas:

Wat een interessante plekken bezoeken jullie. We hebben best wel veel boeken gelezen of films gezien over die pioniers. Ik zou er zo wel even bij willen zijn als jullie in zon centrum zijn.

• 13 September 2018 - 02:26

Jeannetta Van Ark:

Hi Klaas,
    Misschien gaan jullie deze reis ook maken.