Arco - Reisverslag uit Idaho Falls, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Arco - Reisverslag uit Idaho Falls, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Arco

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

12 September 2018 | Verenigde Staten, Idaho Falls

Wij zijn rond 11 uur vertrokken uit Boise richting Arco via Craters of the Moon. Vandaag stond een rit van ongeveer 290 km op het programma. Onderweg zijn we op de Hyw 20 (een secondaire weg) op verschillende uitkijk plekken gestopt, waar je mooie vergezichten kon bewonderen.
Na 265 km kwamen we langs Craters of the Moon, een bezienswaardigheid die je gezien moet hebben. Dit is een enorm uitgestrekte landschap van lava. Bij de Visitor Center hebben we de verschillende soorten lava gezien, daarna zijn we gaan kijken bij “Devil Orchard”, hier zag je de verschillende soorten lava ook echt liggen. Om alles te kunnen zien zijn wij (Gerrit en Jeannetta) naar de “Indian Tunnel” geweest en Gezinus naar de “Beauty Cave en Boy Scout Cave” Deze twee Caves zijn verbonden met elkaar. Het was binnenin de laatst genoemde Cave zo donker en oneffen terrein, dat Gezinus maar een klein deel betreden heeft. Gerrit en ik zijn in de 200 meter lange Indian Tunnel geklommen. Bij de ingang van de tunnel wordt aangegeven, dat de tunnel niet vlak is, maar dat er moet worden geklommen. Er zijn verschillende gaten in de tunnel, zodat je behoorlijk wat natuurlijke licht in de gehele tunnel hebt. Erg mooi, alleen klim je door een kleine opening naar buiten en dan moet je over de lava rotsen van deze tunnel weer naar het beginpunt lopen/klimmen. Geen eenvoudige trail. Wel super leuk om te doen. Daarna zijn we doorgereden naar de Arco RV park. Het plaatsje Arco is overigens de eerste plaats in de wereld die stroom ontving van een kerncentrale en wel in 1955. ( PS…. Ze waren ook de eerste Tsjernobyl (ramp), maar dat lees je verder nergens ).