Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Cody

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

18 September 2018 | Verenigde Staten, Cody

Vandaag een relaxte dag waarbij wij alleen in Cody zijn gebleven. Om ongeveer 11.00 uur vertrokken we naar de Old Trail Town. Dit is een klein stadje met allemaal oude originele cabins (hutten) uit het Wilde Westen tijdperk die in de loop der jaren verzameld zijn uit Wyoming en Montana en hierheen zijn verplaatst om te conserveren. Hierin zijn ook allemaal originele gebruikt voorwerpen en kleding etc. in de cabins geplaatst. Verder heeft men een aantal bekende mensen uit het Wilde Westen die uit deze regio kwamen opgegraven en hier opnieuw begraven zoals Jeremiah “Liver Eating” Johnston, Jim White “Buffalo Hunter” etc. In 1974 is Johnston hier herbegraven onder veel publieke belangstelling. Onder anderen was Robert Redford een van de aanwezigen omdat hij de rol van Johnson in de gelijknamige film heeft gespeeld. Erg interessant en je kreeg echt een beetje het gevoel in deze tijd rond te lopen. Daarna zijn we naar Buffalo Bill Center of the West gegaan. Hier heb je verschillende tentoonstellingen nml. Vuurwapens, kunst schilderijen, Plains Indians, Buffalo Bill museum en een natuur historisch museum. Erg interessant allemaal .We hebben helaas vandaag niet alles kunnen zien, maar gaan morgen nog even kijken. Onze ticket is 2 dagen geldig. We zijn nog even in de stad Cody gaan rond wandelen en verschillende winkels bezocht. Leuke stad. Rond 17:30 uur hadden we een dinnershow in de Buffalo Bill Center met live western muziek van Dan Miller. Super gaaf. Rond 20.00 uur weer op Camping.