Hill City - Reisverslag uit Hill City, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Hill City - Reisverslag uit Hill City, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Hill City

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

22 September 2018 | Verenigde Staten, Hill City

Zoals bij ons hoort zo langzamerhand, zijn we rond 10.00 uur vertrokken van Wall naar Hill City via Mount Rushmore. We zijn eerst gedeeltelijk via de Badlands loop gereden die we gisteren ook al hadden afgelegd. Toch nog weer dingen gezien die ons gisteren niet waren opgevallen. Ook nog 4 Bighorn Sheep aangetroffen in deze Nationale Park. Deze dieren hadden we nog niet eerder gespot tijdens de reis, dus super ! Na het verlaten van The Badlands zijn we nog even gestopt in het spookstadje Senic. Vervolgens zijn we naar Rapid City gereden om onze propaan gas tank te vullen aangezien die gisteravond leeg raakte en het daardoor erg frisjes werd s`nachts . Heater viel namelijk toen ook uit. Daarna hebben we onze weg vervolgd naar Mount Rushmore. Aangekomen bij Mount Rushmore moet je betalen voor het parkeren. Het is een prachtig schouwspel om de 4 presidenten, George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt en Abraham Lincoln in de rots uitgebeeld te zien. Vaak genoeg op TV en op foto`s gezien, maar om het nu in levende lijve te bekijken, is echt nog wat mooier. We hebben ook nog even mee gelopen met een Ranger, die ons veel verteld heeft over het leven van Theodore Roosevelt, Hij was namelijk diegene die verantwoordelijk was voor deze beeldhouwkunst opdracht. Erg interessant en erg boeiend verteld. Daarna zijn we nog even naar het stadje Keystone gereden. Dit stadje zag er erg Wild West uit. Erg leuk allemaal. Hierna zijn we naar de Rafter J Bar Ranch RV Park gereden die we deze keer vooraf al hadden gereserveerd.