Lusk - Reisverslag uit Lusk, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Lusk - Reisverslag uit Lusk, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Lusk

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

23 September 2018 | Verenigde Staten, Lusk

Rond 9:15 uur zijn we vertrokken van Hill City naar Lusk via Crazy Horse Memorial, Custer State Park en Wind Cave National Park. In navolging van de sculpturen van de presidenten van Mount Rushmore vond een opperhoofd van de Sioux indianen, dat zij ook belangrijke mensen hadden onder hun bevolking. Onder anderen Crazy Horse. Daarom is er in 1948 gestart met een sculptuur van Crazy Horse op zijn paard uit te beelden in een berg. De sculptuur is overigens nog lang niet klaar. Dit gaat nog wel vele jaren duren vrees ik. Het gaat overigens daar niet alleen om een sculptuur van Crazy Horse, maar er is ook al een college gevestigd en er komt nog een medisch centrum en een landingsbaan. Dit was ook allemaal de wens van deze Sioux opperhoofd. Custer State Park is een park die door de staat South Dakota wordt onderhouden en dat was ook duidelijk te zien, daar het dode hout tussen de bomen werd verzameld en wij dit niet eerder hadden gezien in een Nationale Park. In Custer State Park hebben we de Wild Life loop gereden en hebben we weer verschillenden wilde dieren gezien nml. Bizons, wilde ezels, stokpaardjes en pronghoorn antilopen. Daarna zijn we naar het aangrenzende park Wind Cave National Park gegaan. Dit park heeft verschillende grotten. Eén grot(Jewel Cave) heeft 723 traptreden en is langer dan 300 km, dit is de 3de grootste grot ter wereld. Je mocht alleen met een gids naar binnen, maar omdat we te lang moesten wachten zijn we niet in de grot geweest, en hebben toen maar de film bekeken in de Visitor Centre. Daarna zijn we doorgereden naar Lusk en gearriveerd op onze camping voor vannacht…Camping B.J.’S. Super nette en goed onderhouden camping.