Albany - Reisverslag uit Albany, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Albany - Reisverslag uit Albany, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Albany

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

10 November 2016 | Australië, Albany

We blijven vandaag in de buurt van Albany. We zijn begonnen met een bezoek aan de Natural Bridge en aan de Gap. Super mooi. Wat een prachtig land. Wat een schitterende kustlijn heeft Australië veel variatie. Daarna doorgereden naar de Blowholes. We moesten een behoorlijk stuk naar beneden lopen. Daar aangekomen spoten de holes jammergenoeg geen water. Je hoorde alleen maar het geweld van de zee tegen de rotsen aan. De zee was te rustig om zeewater door de Blowholes naar buiten te spuwen. Wel kon je de winddruk voelen dat uit zo’n gat kwam, door het stuwende geweld van het water. Hierna zijn we doorgereden naar Stony Hill. Hier had je over de kustlijn prachtig uitzichten. Volgende halte op ons programma vandaag was Frenchman Bay. Dit is weer een kleine strand met veel picknick plekken. Hier heeft Gerrit met zijn vader ook gepicknickt in 2005. Het outdoor leven vindt in Australië op grootte schaal plaats. We hadden nog tijd over en zijn toen naar een Anzac Memorial geweest. Met een uitgebreide tentoonstelling over Australiërs en Nieuw Zeelanders in de Eerste Wereld oorlog. Je kreeg aan het begin een kaartje met een naam van een soldaat en aan de eind van de tentoonstelling wist je wat er met hem was gebeurd. Dat hadden ze leuk opgezet. Er was ook een audiotour beschikbaar. De dag eindigde in regen en nog eens regen.

• 11 November 2016 - 07:45

Klaas:

Wat een mooie ervaringen met al die stranden en natuur. Zijn jullie nog in the Earl of Spencer in Albany geweest met een hele mooie oude inrichting? Er is daar veel historie te bekijken in Albany over de oorlog en inwoners. Veel plezier nog met het outdoorleven.