Esperance (Lucky Bay) - Reisverslag uit Esperance, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Esperance (Lucky Bay) - Reisverslag uit Esperance, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Esperance (Lucky Bay)

Door: jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

13 November 2016 | Australië, Esperance

Als eerste zijn we naar de VVV ( Visitor Centre) geweest om te informeren welke bezienswaardigheden er zijn in de omgeving. Ons vooraf opgesteld dagprogramma kwam grotendeels overeen met hun info. We zijn gestart met de Great Ocean Drive, een 40 km lange route. Dat heeft ons langs mooie stranden en uitkijkpunten gebracht. Hierop volgend zijn we doorgereden naar Cape Le Grande National Park. Voordat we bij het park aankwamen, zagen we Stonehenge. Dit is een kopie van de Stonehenge in Engeland, maar dan helemaal compleet opgebouwd uit granietblokken. Leuk om te zien. In het nationale park aangekomen, bezochten wij eerst Frenchman Peak. Dit bleek een uitkijkpunt te zijn, waar je 3 uur voor nodig had om dit uitkijkpunt te bezoeken. Dit hebben wij maar niet gedaan omdat we nog meer dingen op het programma hadden. Ons volgende doel was Lucky Bay, hetgeen gelijk het hoogtepunt van de dag bleek te zijn. Dit is een strand met spierwitte zand en het water was blauwer dan blauw. Echt het allermooiste strand die wij hebben gezien. Bonus was dat de kangoeroes dit strand ook bezochten terwijl je er was. Ook was het mogelijk om met een 4WD op het strand te rijden. Daar het strand zand keihard is. Dit hebben wij dan ook gelijk maar gedaan. Ook hebben we hier een heerlijke uitrust punt van gemaakt, want het was lekker warm weer. De overige stranden die we hebben bezocht vandaag zijn Rossiter Bay, Thistle Cove en Hellfire Bay. Die vielen in het niet bij Lucky Bay. We zijn weer terug gereden naar dezelfde camping voor de tweede nacht in Esperance.

• 16 November 2016 - 16:32

Richard:

Ziet er prachtig uit! Geniet van jullie mooie reis!