Kalgoorlie - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Kalgoorlie - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Kalgoorlie

Door: jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

14 November 2016 | Australië, Kalgoorlie

Vandaag was het heerlijk warm weer, maar wij hebben de dag moeten gebruiken om naar Kalgoorlie te reizen, dat 400 km hogerop ligt, waarbij we een tussenstop in Norseman gemaakt hebben. Kalgoorlie is van oudsher een goudmijn stad, waar nog steeds goudwinning plaats vindt in onder anderen de Super Pit. Dit is de enige mijn die vanuit de ruimte te herkennen is. Deze Pit is 3,5 km lang en 1.5 km breed en 650 meter diep. De mijn hebben we vandaag van bovenaf (uitkijkplaats) bezocht. Er zou vandaag een gecontroleerde explosie plaatsvinden die je daarvanaf kon aanschouwen, maar helaas voor ons vond deze werd op het laatste moment gecanceld vanwege een storing. We hebben wel van bovenaf de mijn in kunnen kijken en de procedure kunnen volgen voordat een explosie plaats vindt. Kalgoorlie is een historisch oud stadje, waarvan nog vele oude gebouwen intact zijn.
Het is nu 20.30 uur en we zitten nog buiten en zonder de vervelende steekmuggen.

• 14 November 2016 - 19:04

Klaas:

Wat een belevenissen hebben jullie de afgelopen dagen van mooie stranden en een echte goudmijn. Veel plezier nog bij de verdere tocht. Klaas

• 14 November 2016 - 20:59

Simon:

Wat een heerlijke trip lijkt dit te zijn. Veel te zien in zo'n land. Genietse.

• 15 November 2016 - 08:28

Jan Durk:

Geweldige foto's, (jammer dat harry er op staat :)) nog veel plezier

• 19 November 2016 - 15:11

Jannette:

Hallo. Wat leuk om jullie te volgen en mooie foto's.
    Krijg zelf zin om op vakantie te gaan. Ach het huisje moet ook af.
    Geniet van de mooie vakantie samen. Blijf jullie nog wel even volgen. Groetjes Jannette