Van Kalgoorlie naar de Nullarbor Plain - Reisverslag uit Norseman, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Van Kalgoorlie naar de Nullarbor Plain - Reisverslag uit Norseman, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Van Kalgoorlie naar de Nullarbor Plain

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

15 November 2016 | Australië, Norseman

Op advies van deskundigen ter plaatse hebben we afgezien van de voorgenomen 4WD track die over de Nullarbor vlakte gaat en langs de spoorlijn loopt. In verband met het ontbreken van de GPS gegevens bij ons, zou het heel moeilijk zijn de juiste tracks te vinden om terug te komen naar de pompstations op de verharde weg over de Nullarbor Plain. Omdat het traject 1500 km lang is, moet bijtanken wel gebeuren. Om geen risico`s op te gaan zoeken, hebben we besloten via een omweg door Coolgardie, ook een oud goudmijn stadje circa 30 km van Kalgoorlie, en vervolgens een onverharde weg van circa 160 km namelijk Victoria Rocks Road, terug naar Norseman te rijden. Hier waren we gisteren ook doorheen gekomen. Norseman is het beginpunt van de enige verharde weg die loopt van West Australië naar Zuid Australië circa 1500 km over de Nullarbor vlakte. Onze eerste overnachting op Nullarbor vlakte is bij Fraser Range boerderij circa 80 km van Norseman. Dit bleek de eerste boerderij te zijn die zich vestigde op de Nullarbor. In Zuidwest Australie hebben we ruim 3000 km afgelegd met de auto.

Jeannetta

Ik ben Jeannetta van Ark en ga samen met mijn man Gerrit van Ark en mijn broer Gezinus van Houten op vakantie naar Amerika. Ditmaal gaan we de noordwest kust bezoeken.

Actief sinds 23 Aug. 2014