Kangaroo Island - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Door: jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

25 November 2016 | Australië, Penneshaw

Vanochtend rond 9 uur vertrokken we naar onze eerste bezienswaardigheid van vandaag, namelijk Seal Bay. Hier hebben we de Seal Lions gezien met hun jongen. Je zag de Seal Lion overall liggen op het strand, in het water en in de duinen. Zelf sta je op een loopbrug in de duinen. Soms stonden we maar een meter van hen vandaan. Hierna zijn we naar Raptor Domain gereden, wat niet ver van Seal Bay ligt. Hier hebben we 2 shows bijgewoond nl: Eerst de Venemous show, dus giftige levende slangen, spinnen en schorpioenen die zich in Australië bevinden en de 2de show was met levende roofvogels nl: valken, uilen, arend etc. Was erg interessant en leuk. Toen zijn we naar de Hanson Wildlife Sanctuary Park gereden en hebben we vele Koala’s in wild gezien in een klein stukje bos. In dit stukje bos staan veel eucalyptus bomen. Geweldig om te zien. Daarna doorgereden naar de Flinders Chase National Park waar we een bijzonder rotsen formatie bekeken hebben met de naam Remarkable Rocks, en verder nog Admirals Arch. Bij Admirals Arch waren tevens New Zealand Fur Seals te aanschouwen. Dit zijn zeehonden met een vacht. Hun jongeren worden hier geboren en als ze groot genoeg zijn trekken ze weer terug naar New Zealand. Nu richting de veerboot gereden via veelal onverharde wegen totaal 150 km, daar we op de achterkant van het eiland zaten.

• 26 November 2016 - 10:35

Henny Van Houten:

Ha Gerrit en Jeannetta,

Ook ik lees al jullie stukjes. Zo'n reis met zoveel natuurschoon en dieren en stranden zou ik ook wel mee willen maken. Wanneer Marloes in Australië gewoond had dan waren we wel gegaan!

Nog een fijne reis. groeten Henny

• 26 November 2016 - 17:47

Bart:

Hey buurtjes.
    Fantastische dingen die jullie zien.
    Is echt genieten dus. En blijven doen!!
    Bart

• 27 November 2016 - 11:46

Jeannetta Van Ark:

Thnx Bart.
    Komen nu wel dicht bij het einde van de vakantie. Binnen kort heb je weer buren. Nu zijn we op een mooi groot camping in Adelaide en het is 25-28 graden. We hebben besloten om de laatste dagen hier nu te genieten. Na 6600 km is het wel mooi geweest

• 28 November 2016 - 00:03

Jeannetta Van Ark:

Hi Henny bedankt. Nog even een paar daagjes lekker relaxen en dan weer naar huis.