West Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu West Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

West Yellowstone

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

14 September 2018 | Verenigde Staten, West Yellowstone

We zijn rond 9.30 uur vertrokken uit Jackson Hole richting West Yellowstone. Allereerst maar een paar spuitbussen bear spray (pepper spray)gekocht, waarbij we uitvoerig uitleg kregen hoe je deze bussen spray moest gebruiken ingeval je een beer tegen het lijf liep tijdens het hiken. Vervolgens zijn we nu wel naar de juiste ingang van Grand Teton National park gereden en zijn als eerste naar Jenny Lake Visitor Center gegaan, alleen was het daar zo druk dat we de camper ondanks de vele parkeerplaatsen nergens kwijt konden (en dit nog wel op een vrijdag en buiten het hoofd seizoen). We zijn daarom doorgereden naar Leigh Lake en konden daar de camper gelukkig nog wel ergens parkeren. We wilden toch wel graag de Jenny Lake bezoeken, omdat dit een mooie meer is in het Nationale park. De enige mogelijkheid was een wandeling naar het meer, alleen wilden we ook nog de Hidden Falls bekijken. Dit alles is gelukt maar moesten hiervoor wel een behoorlijk oneffen trail lopen op 2100 meter hoogte. We hebben tijdens deze trail hele mooie vergezichten gezien van het meer en de bergen van de Grand Teton. Nadat we bij de Hidden Falls waren geweest, zijn we met een shuttle boot naar de overkant gevaren. Hier was ook de Visitor Center. Van de Visitor Center zijn we weer teruggelopen naar de camper. Uiteindelijk hebben ruim 15 km afgelegd te voet. Het was een opluchting om de camper weer te zien. Het was inmiddels 16.00 uur en dus hadden we geen tijd meer om andere dingen in dit Nationale park te bezichtigen en zijn het aangrenzende Nationale park ingereden (Yellowstone). We hadden al een camping gereserveerd voor 3 nachten in West Yellowstone (iets buiten het nationale park). Op weg naar onze nieuwe RV park in West Yellowstone hebben we een tussenstop gemaakt bij de Old Faithful Geiser. Dit is 1 van de grote attracties in Yellowstone NP. De Geiser heeft een uitbarsting ongeveer elk uur van de dag. Wij waren net te laat en moesten dus wachten op de volgende uitbarsting en dit gebeurde bijna op de minuut nauwkeuring om 19.27 uur. Super gaaf om dit te zien. Op dit terrein heb je overigens nog veel meer Geisers die actief zijn. Wij hebben besloten vandaag alleen maar Old Faithful te zien, gezien het late tijdstip en zijn daarna naar de RV park gereden in het donker. Allerlei dieren vlogen over de weg. Er was zelfs een bord die ons knipperend waarschuwde voor Bizons. Morgen maar weer het park in.

• 15 September 2018 - 07:46

Abel Werkman :

Prachtig die geisers
    Een hele belevenis en geniet ervan Jeannetta en Gerrit
    Groetjes van mij

• 15 September 2018 - 13:40

Bart:

Man oh man..... wat een prachtige momenten hebben jullie!!!
    Ziet er echt super uit op de foto's. Nog veel meer moois te gaan dus.
    Genieten!!
    PS de kettingzagen zijn nog ver weg.