Yellowstone Lower Loop - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Yellowstone Lower Loop - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Yellowstone Lower Loop

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

15 September 2018 | Verenigde Staten, Yellowstone

We zijn rond 8.00 uur vertrokken naar Yellowstone National Park, daar we deze keer vroeg wilden beginnen met de bezienswaardigheden te bekijken. We hadden gisteren namelijk ondervonden dat het dit weekend heel druk kon zijn. Als eerste zijn we naar de Lower Geyser Basin geweest en gekeken bij de Fountain Paint Pot, dit is een modder vulkaan. Heel bijzonder om dit te mogen zien. Daarna zijn we doorgereden naar de Midway Geyser Basin en daar hebben we de Grand Prismatic Spring gezien. We hadden van te voren verschillende afbeeldingen hiervan bekeken en nu stonden we op een vlonderdek en konden de mooie kleuren helaas niet goed onderscheiden omdat deze Spring aldoor stoom afgeeft. Daarom zijn we een afslag verder gereden om de Grand Prismatic Spring van boven af te kunnen aanschouwen. Hiervoor hebben we een trail gelopen die eerst heel eenvoudig was maar naar verloop van tijd vrij stijl naar boven ging. Het uitzicht was echt super gaaf. Daarna zijn we naar Grant Village gegaan en hebben daar boodschappen en eten gekocht voor een picknick aan de Yellowstone Lake. Na de picknick hebben we een trail gelopen naar de Natural Bridge. Dit was een vrij makkelijke trail, maar we moesten er vrij ver voor lopen. Deze Natural Bridge was de kleinste die we tot nu toe op al onze reizen hebben gezien. Tijdens de rit naar de Mud Volcano zagen we een Bizon met een baby Bizon. Dit was echt super leuk. De Bison maakte zich helemaal niet druk om alle mensen/auto’s die stil stonden om een foto te maken. Bij de Mud Volcano zagen we modder die omhoog spoot. Op hetzelfde terrein was er ook een Dragon’s Mouth Spring aanwezig, dit is een grot, waar stoom uitkomt en daarbij behoorlijk wat geluid produceert. Tijdens de weg daarna toe hebben we op een vrij grote afstand een kudde Bizons bij elkaar gezien. Daarna zijn we naar Wapiti Lake gereden. Hier hebben we weer een trail gedaan. Dit was de Clear Lake Trail, en gelukkig de kortste, alleen konden we niet goed zien waar en hoe deze trail op de kaart begon. Deze trail begon vrij snel al omhoog te lopen naar de top van een berg en uiteindelijk kwamen we naar veel klimmen en klauteren bij de Lake aan. De Lake was groen en rook naar zwavel. Omdat het al tegen de klok van 5 uur liep, zijn we weer richting de RV camping gegaan in West Yellowstone, alwaar we tegen half 7 arriveerden. Vandaag 18 kilometer gehiked. In de Lower Loop van Yellowstone. Morgen de beurt aan de Upper Loop.