Naar Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Naar Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Naar Cody

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

17 September 2018 | Verenigde Staten, Cody

Rond 9 uur zijn we vertrokken uit West Yellowstone naar Cody via Mesa Falls in Idaho, dus even een keer niet vooruit maar juist achteruit. De Mesa Falls heeft 2 watervallen namelijk de Upper en de Lower. De Lower Falls maakte op ons meer indruk, daar je dichterbij kon komen en het totaalplaatje mooier was. Vandaar uit zijn we weer terug naar West Yellowstone gereden om vervolgens zo weer door het Nationale Park te gaan rijden. Alleen zijn we eerst in West Yellowstone nog naar een Sanctuary voor wilde dieren uit Yellowstone geweest. In deze Sanctuary heb je zieke dieren die niet meer terug gezet kunnen worden in het wild of dieren die aldoor bij mensen in de buurt blijven komen om zo gemakkelijk aan eten te komen. Daarna zijn we door het Nationale Park gegaan en via de North Entrance door naar Cody gereden. Tijdens deze rit hebben we nog vele dieren gezien, zelfs een zwarte beer, die we bijna voor de auto hadden. We hebben al met al de volgende dieren in het park gezien (sommige in grote getallen): bizon, elk, moose, hert, coyote, eekhoorn, slang , bever en uiteraard diverse vogels. Yellowstone National Park is een geweldig mooi en interessant park en zeer uitgestrekt met vele bezienswaardigheden. Ook kun je er vele wandelingen maken waardoor je een paar weken zoet kan zijn in de natuur Na de North Entrance zijn we via de BearTooth Scenic Byway en de Chief Joseph Scenic Byway het plaatsje Cody binnen gereden. We hebben hierbij van heel veel geweldige uitzichten kunnen genieten. Super mooie wegen om te rijden. We kwamen uiteindelijk rond 19.00 uur aan in Cody.

• 20 September 2018 - 13:41

Bart:

Fantastisch om die dieren in het wild te kunnen zien!!!
    Neem aan, dat die beer achter een hek zat, anders toch de bearspray nog te gebruiken.
    En maar weer verder genieten.
    PS de kettingzaag nadert ras :)