Yellowstone Upper Loop - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu Yellowstone Upper Loop - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Jeannetta Ark - WaarBenJij.nu

Yellowstone Upper Loop

Door: Jeannetta

Blijf op de hoogte en volg Jeannetta

16 September 2018 | Verenigde Staten, Yellowstone

Rond 8 uur zijn wij vertrokken naar Mommoth Hot Springs. Op weg hiernaar toe moesten we in verband met wegwerkzaamheden over een onverhard weg rijden over een afstand van circa 5 km. De weg was erg heuvelachtig en vochtig door wat regen afgelopen nacht. Plotseling sprong een grote Bizon de weg op vlak voor onze RV. We konden hem gelukkig al glijdend ontwijken. Na het bereiken van de Mammoth Falls, hebben we eerst de Upper en Lower Terrace Area gelopen, en daar hebben we verschillende hot springs gevonden met erg mooie kleurstellingen, daarna zijn we doorgelopen naar de Overlook. Ook hier zijn er weer verschillende hoogte verschillen. Vandaaruit zijn we richting Lamar Valley gereden, dit is richting de North Entrance van Yellowstone NP. De weg waar de Lamar Valley aan ligt kun je heel veel dieren spotten. We hebben daar dan ook een grote kudde bizons, herten en zelfs een coyote gezien. Fantastisch was dat . We voor de uitgang van de north entrance omgekeerd en zijn dezelfde weg weer terug gereden. Onze volgende stop was de Tower Falls. Hier hebben een prachtige waterval gezien, tevens hebben wij hier gehiked, eerst naar de overlook gelopen en daarna helemaal naar beneden gelopen tot het strand van de rivier. Deze hike ging erg steil naar beneden. Vanaf het strand kan je de waterval niet zien, maar wel de Yellowstone rivier. Erg mooi. Het water rook ook een beetje naar zwavel. Vandaar zijn we door de Dunraven Pass gereden, deze was erg mooi , naar de Brink of Lower Falls en Grand Canyon of Yellowstone, dit ligt dichtbij Canyon Village. Het water viel ongeveer 100 meter naar beneden. Deze waterval was nog mooier dan de Tower Falls. Goed zicht op de waterval heb je bij de Lookout maar een nog beter uitzicht heb je bij de Grand View, daar kun je de waterval helemaal goed zien. Super gaaf. Op de terugweg zijn we nog bij de Gibbon Falls langs gereden, deze was ook mooi. Op de terugweg stonden we richting de West Entrance in een file, dit was gisteren ook al zo, dit komt doordat er laat in de middag wilde dieren zich dichtbij de weg gaan ophouden . Daar rusten ze wat uit of lopen te grazen. Gisteren was dit een hert op een eilandje in de rivier en vandaag waren daar een groep elanden.

• 18 September 2018 - 06:44

Klaas:

Wat een mooie landschappen en watervallen krijgen jullie te zien. Echt om te smullen als ik de fotos bekijk. Bijzonder dat jullie ook zoveel dieren zien onderweg zoals kuddes bizons.

• 19 September 2018 - 03:54

Jeannetta Van Ark:

Hi Klaas,
    Ja prachtig hé. Wij genieten hier ook heel erg veel van.